Veelgestelde vragen

Indien u een vraag heeft, kunt u ons ook steeds via mail of telefonisch bereiken. Zie hiervoor de contactgegevens van Oostende, Gent of Brussel. Of raadpleeg de praktische handleiding van Partool voor meer info over het gebruik van deze site en e-shop.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Klik bovenaan op de link 'Aanmelden'. Via de link 'Vraag toegang aan' komt u terecht op de registratiepagina. Vul alle verplichte gegevens en klik op registreer. Tip: bestaande klanten van één van onze vestigingen kunnen hier al hun klantnummer ingeven.

Hoe kan ik snel een artikel opzoeken?

Bovenaan de website staat de balk 'Op zoek naar een artikel?'. Hier kunt u een term invullen om te zoeken in ons assortiment. Deze functie vindt u terug bij elke productgroep. Vanaf onze homepage kunt u zoeken in het volledig aanbod. Onder de tabs van de productgroepen zoekt u enkel in die specifieke groep.

Is mijn product beschikbaar?

Als u doorklikt naar de detailpagina van het gewenste artikel, is de beschikbaarheid zichtbaar. Er is telkens aangegeven of het product beschikbaar is in de voorraad van Oostende, Gent of Brussel. Is het vierkantje voor de locatie rood, dan is het product niet op deze plaats beschikbaar. Is het groen, dan is het wel in voorraad.

Hoe plaats ik een bestelling?

Eerst en vooral dient u een account aan te maken. Indien u reeds klant bent bij Etabl. Vandenbulcke NV, Etabl. Vervaet Gent NV of Etabl. Vervaet Brussel NV kunt u uw klantnummer ingeven en uw e-mailadres aan dit nummer koppelen. Nieuwe klanten dienen de volledige registratie te doorlopen. Eens u bent aangemeld, kunt u artikelen toevoegen aan uw virtueel winkelmandje. U kunt dus rondkijken in ons gamma en op het winkelmandje klikken als een bepaald product u interesseert. Bovenaan de pagina ziet u hoeveel artikelen reeds in uw winkelmandje liggen. Als u bovenaan de pagina op ‘Winkelmandje’ klikt, krijgt u een overzicht van welke producten reeds voor u gereserveerd zijn. Op deze pagina kunt u van elk product de gewenste hoeveelheid aanpassen of het product uit de lijst verwijderen (door op het kruisje te klikken). Om de bestelling definitief door te geven, klikt u op ‘Bestellen’. Let op: daarna kunt u nog opmerkingen toevoegen en dient u nogmaals definitief te bevestigen.

Kan ik bestellen zonder registratie?

Ja, plaats de gewenste artikelen in uw winkelmandje. Ga naar de pagina van het winkelmandje en klik bovenaan op de link 'Download'. Mail dat bestand naar info@partool.be, wij nemen daarna zo snel mogelijk contact met u op.

Kan ik betalen op factuur?

Ja, op onze website is het mogelijk om een bestelling te plaatsen op factuur en dus pas te betalen na levering. Na uw registratie controleren wij uw gegevens en kunnen wij de optie 'betalen op factuur' toevoegen. Als nieuwe of bestaande klant kan u dus niet onmiddellijk na de registratie betalen op factuur. Op werkdagen duurt dit meestal niet langer dan een uur. Neem contact met ons op voor meer informatie hierover.

Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

U kunt uw bestelling zelf afhalen in een van de vestigingen van Partool. U kunt er ook voor kiezen dat wij uw pakket versturen naar het gewenst adres. Is het product beschikbaar, dan wordt het binnen de twee werkdagen geleverd.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

De levertermijn hangt af van de voorraad van het gewenste product. Is het product op voorraad, gaat de levertermijn normaal gezien over maximum twee werkdagen. Is het product niet op voorraad, hangt de levertermijn af van de besteltijd bij de leverancier. Bij betaling per overschrijving ontvangt u uw bestelling binnen de twee werkdagen na ontvangst van uw betaling.
Opgelet, deze voorwaarden zijn niet van toepassing op een bestelling uit het buitenland.

Hoeveel kost de verzending van mijn product?

Bij een bestelling van € 50 of meer (excl. BTW) worden geen verzendingskosten gerekend voor een standaard verzending binnen België. Valt een bestelling buiten de standaardnormen van onze koerierdienst, waardoor er toch verzendkosten moeten aangerekend worden, nemen wij steeds contact met u op om afspraken te maken.

Kan ik bestellen vanuit het buitenland?

Het is mogelijk om te bestellen vanuit het buitenland. Stuur ons een mail met de gewenste producten en dan maken wij zo snel mogelijk een aangepaste offerte voor u op.

Hoe kan ik op de hoogte blijven van acties en promoties?

Bij registratie kunt u aanvinken of u op de hoogte gehouden wil worden van acties en promoties en/of u onze nieuwsbrief wenst te ontvangen. Indien u dit wil wijzigen, kunt u dit aan- of uitvinken bij uw profiel.

Wat zijn de openingsuren van de vestigingen in Oostende, Gent en Brussel?

De openingsuren en andere contactgegevens van de filialen vindt u helemaal onderaan de pagina. In de donkergrijze balk staan onze vestigingen in Oostende, Gent en Brussel. U kan klikken op elke vestiging voor de contactgegevens.

Waar kan ik terecht met een klacht?

Een klacht wordt bij voorkeur schriftelijk overgemaakt aan het webteam van Partool. Dat kan via e-mail (webshop@partool.be) of via de post (Webteam Partool, Torhoutsesteenweg 607, 8400 Oostende). Wie wil langskomen, maakt eerst een telefonische afspraak op +32(0)59 50 88 38.